Mindfulness

Meer zijn in het hier en het nu. Niet constant bezig zijn wat is geweest of nog komen gaat. Anders leren omgaan met stress, stoppen met piekeren, lichamelijke klachten leren anders te benaderen.

Dit zijn een aantal punten waarbij een mindfulnesstraining je kan helpen.

Mindfulness voor kinderen

Wil je meer rust en stabiliteit voor uw kind? Of misschien wil je hen handvatten meegeven om met drukte en stress om te leren gaan? Dan is mindfulness geschikt voor jouw kind.

 

Mindfulness is vooral effectief bij:

  • druk gedrag
  • vergeetachtigheid
  • last van emoties als boosheid, verdriet, angsten en piekeren
  • een vol hoofd
  • gevoeligheid voor prikkels/ADHD/hooggevoeligheid
  • (faal)angst
  • stress

Maar ook als je kind geen noemenswaardige problemen heeft kan mindfulness heel goed zijn. Als je als kind al kan leren om te gaan met prikkels en stress dan scheelt dat een hoop als ze groter worden.

Ik geef sinds een aantal jaar de officiële ‘mindfulness based cognitieve therapy’ groep zoals ontwikkeld bij de Radboud Universiteit.

In 2016 heb ik een opleiding gevolgd om ook mindfulnesstraining te kunnen geven aan kinderen. De methode is van Eline Snel en heet Aandacht werkt, Stilzitten als een Kikker.

Op dit moment staat er geen nieuwe training gepland in verband met de overige werkzaamheden binnen de praktijk.

Meer weten, informatie?

Stuur dan een e-mail of bel met mij